Stegräknare - Jupp

Idag skulle det ske... träningen skulle på allvar intensifieras... *da-da-da-da-dam* Jag skulle ta reda på hur många steg jeg egentligen går per dag...

Sagt och gjort, knallade till mamma och hämtade upp ett stycke stegräknare och kopplade fast mig vid.. och sen gick vi.... jag och Rijo. När vi kommit upp i nästan 7000 steg hade vi kommit hem och jag hade satt på fika... nästa gång jag kollade till räknaren var inne på toa, då hade jag gått 74 steg.... *Que?* Hade jag gått baklänges eller hade jag nollställt... tippade på det sista....

Funderade på att skaka räknaren 7000 gånger upp och ner, för att komma upp i rätt summa, men fann snart dumdristigheten i det (vill ju inte få träningsvärk i armen) och beslutade mig för att bara lägga på 7000 på slutsumman..... *smart*

Senare på eftermiddagen kollade jag och då hade den slagit över 10 000 steg.... jag klippte gräsmattan samtidigt som jag väjde för träd och kollade på stegräknaren så jag var inte riktigt på det klara med om det var 10 100 steg eller vad det var, men över 10 000 var det iaf..... nästa gång jag kollade stog den på 187 steg.... *suck igen*

Fattar inte hur den kan nollställa sig, det krävs knapptryckning på båda sidor av mackapären för att det ska funka att nollställa....

Nu står räknaren på 1538 steg och jag skulle tippa på att jag nog knallat drygt 19 000 steg idag.... sammanlagt....

Älsklingen har knallat 548 steg enkel väg och hämtat en ny stegräknare åt mig hos farfar..... hoppas den funkar bättre! :-)

Tillägg: älsklingen informerade mig om att det var en "glädjemätare" som typ registrerade ett steg extra varje gång du nös och att den nollställer sig vid knapptryck bara på ena sidan, så resultatet skulle tydligen vara missvisande... jaja, kommer jag aldrig mer upp i 19000 steg vet jag med mig att jag har gjort det EN gång i allafall... *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0