Flygande hunden - Jupp

Den såkallade "flygande hunden" är en övning som stärker hela ryggen, dvs korsrygg, mellandelen och axelpartiet.

Man står på alla fyra på golvet och sträcker växelvis höger arm rakt fram och vänster ben rakt bakåt (sen byter man till vänster arm och höger ben). Det är viktigt att man inte lyfter högre än 90 grader och att man spänner musklerna så att ryggpartiet blir "stelt" dvs, man ska inte bara slänga iväg armar och ben, men det är ju som med all träning - kontrollerade rörelser! Blicken ska vara fäst i golvet. (Tänk dig att det ska vara en rak linje mellan hälen, knät, rumpan axeln, och knytnäven när du är i högsta positionen)

Klarar du av att göra detta 20 gånger utan att garva är du riktigt duktig! Jag tycker det ser skitroligt ut! :-)

Kommentarer
Postat av: Mina

aha, nu vet jag. visste inte att det kallades flygande hunden. Ska testa idag!

2008-06-08 @ 12:15:48
URL: http://mina3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0