Dagen idag! - Rijo

Jag tar täten då och lägger in dagens motionspass:

Skulle vakna, öh, väckas menar jag, av lilla dottern vid 6-snåret, så brukar det va. För att då kunna stå på gatan med vagn och packning vid 7-tiden!

Men.

Hon sov visst över (för vi var vakna mellan 4 & 5...) och vaknade visst 07.40.

Vi stog i givakt 9.05 istället. =D. Har ingen stegräknare, men jag tänkte motionera hjärnan med, så jag räknade mina steg. Ehh. Inte hela promenaden, för jag talade med Joline i vagnen, så jag kom av mig, haha.
Men jag tror jag gick uppemot 5000 steg. Det kändes okej. Kom hem 10,35 cirka, helt slut och en flaska vatten senare! Hungrig var jag oxå, åt inte innan vi gick. Så jag gjorde 2 hårda mackor med ost och gurka och 4 matskedar turkisk youghurt med conflakes och banan i.

På Aftonbladet läste jag om ett gäng tjejjer/mammor som promenerade. De gick 10.000 steg på en timma. Men va fan! Det går ju inte!!!? Jag gick som en idiot och hann inte ens 5000 på en timma.... Vad gör jag för fel??? =)

Nåväl! Jag är supernöjd med dagens insats!!!

Som om det inte räckte, så fick jag gå till Lidl och köpa blöjjor oxå. Det tog dryga halvtimman... Gött mos!

Tjing på er! Vi ses här snart igen!!!  // Rijo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0